duminică, 25 noiembrie 2012

Gloster E28/39

Pe 15 mai 1940 a avut loc primul zbor al avionului Gloster E.28/39 , cunoscut si ca "Gloster Whittle"sau "Gloster Pioneer" . Acesta a fost primul avion reactiv britanic. Cifra 28 reprezenta al 28-lea avion experimental britanic in nomenclatura Air Ministry , iar 39 reprezenta anul emiterii ordonantei de constructie a avionului. Pioneer-ul a fost echipat cu motorul reactiv conceput de Frank Whittle. Motor avea o putere de 386 kgf ceea ce facea ca avionul sa aibe o viteza maxima de 544 km/h cu o autonomie de 656 km. Celula cu numarul de inmatriculare W4041 se afla si azi expus la Muzeul de Stiinte din Londra. Macheta era menita colectiei de avioane 1:100 , insa dupa ce am construit fuzelajul mi-am dat seama ca e cam mare. Dupa ce l-am masurat, am scos radicali , am calculat integrate and stuff , mi-am dat seama ca scara e cam 1:72. Prin urmare am decis sa o prezint in alt topic. Macheta e de la Fiddlersgreen , relativ simpla insa cu unele greseli grafice. Cred ca sursa erorii de calcul al scarii e ca Fiddlersgreen nu le face la o scara fixa ci le refera la WSAM prescurtarea de la Worlds Smallest Air Museum. WSAM=100% insemana 1:60 ,scara machetelor fiind un anumit procent din WSAM. Modelul nu are structura de rezistenta insa nu-i un mare handicap pentru ca sectiunile fuzelajului au forma de cerc. Pe cei care intentioneaza sa o construiasca ii sfatuiesc sa adauge o greutate suplimentara in fata altfel avionul se va lasa pe spate. Eu am observat asta la final si am injectat aracet prind fanta admisiei ca sa modific centrul de greutate. La final cam asta mi-a iesit. ( Cupola am lasat-o din carton insa intre timp mi-am facut rost de adeziv pt plastic si pe viitor le voi face din nou din plastic transparent.)

Niciun comentariu: